Advertorial

Kantoorefficiency in Sloterdijk

donderdag 08 februari 2007

Mönch Kantoorefficiency betrekt gloednieuw onderkomen in Sloterdijk

Van bureauwerkplek tot papiervernietiger en van kantoorstoel tot multimedia-projector. Amsterdamse ondernemers kunnen binnenkort voor alle artikelen op kantoorgebied terecht in de nieuwe showroom van Mönch Kantoorefficiency op industrieterrein Sloterdijk. De specialist in kantoorinrichting kan vanuit de nieuwe locatie nog beter tegemoet komen aan de wensen van de zakelijke klanten. “Wij willen hen zoveel mogelijk keuze bieden.”

Mönch Kantoorefficiency aan de Burgemeester de Vlugtlaan in Amsterdam-West gaat verhuizen. Volgend jaar juni bestaat de kantoorinrichtingspecialist veertig jaar. Vooruitlopend op deze feestelijke gebeurtenis heeft het bedrijf zijn wens voor nieuwe huisvesting alvast in vervulling laten gaan. Het nieuwe pand is gelegen op industrieterrein Sloterdijk III aan de Abberdaan Poortland 43.  “De voorbereidingen voor de verhuizing zijn in volle gang,” zegt bedrijfsleider Remko Mönch.“Vanaf januari moet de nieuwe vestiging in gebruik zijn en in februari zal de officiële opening plaatsvinden. De viering van het veertigjarig bestaan valt samen met een actieweek vol spectaculaire aanbiedingen. We hopen dat het allemaal op tijd gaat lukken.”

Mönch Kantoorefficiency was oorspronkelijk een kantoor-annex naaimachinehandel in het hartje van Amsterdam. In 1970 is het familiebedrijf naar de huidige locatie in Slotermeer verhuisd. De naaimachinehandel is reeds tien jaar geleden verkocht, vertelt Mönch, die zijn ouders opvolgde in de zaak. Sindsdien richt het bedrijf zich uitsluitend op de verkoop van kantoormeubels en hoogwaardige kantoorapparatuur. Klanten kunnen er terecht voor onder meer een bureaustoel of een complete projectinrichting. Ook zijn ze aan het goede adres voor een kopieermachine of een fax.

“We willen onze zakelijke klanten zoveel mogelijk keuze bieden”, zegt Mönch. “In het nieuwe moderne kantoorpand te Sloterdijk III is veel meer ruimte om producten te etaleren. Het gebouw heeft een oppervlakte van ruim 800 vierkante meter. Op de eerste etage komt een showroom voor directiemeubilair. De begane grond is gereserveerd voor de kantoormeubelen, kantoormachines en de technische dienst. De werkplekken van onze werknemers, dat zijn in totaal achttien mensen, kijken uit op de showroom. Het resultaat is een open en ruimtelijke omgeving. Een sfeer die vooral bedrijven zal aanspreken.”

De klantenkring van Mönch Kantoorefficiency bestaat momenteel voor negentig procent uit bedrijven en voor tien procent uit particulieren. De opkomst van deze laatste groep zal naar verwachting afnemen op het bedrijventerrein. “Het winkelend publiek komt ook nu al minder vaak langs dan de zakelijke klant, maar neemt wel de helft van onze tijd in beslag,” zegt Suze Mönnich, de tante van Remko Mönch die bij toeval nagenoeg dezelfde naam draagt. “Op de nieuwe locatie wil ons bedrijf zich nog meer richten op de zakelijke markt. Natuurlijk zijn particulieren nog wel steeds welkom.”

De weg naar het nieuwe onderkomen van Mönch Kantoorefficiency is makkelijk te vinden.  De nieuw locatie ligt zes minuten verderop bij de afslag IJmuiden in de richting van Haarlem. De gemeente Amsterdam heeft ook nog plannen om de snelweg vanaf de Coentunnel naar Schiphol door te trekken, vertelt Mönch. “Er komt bijna zeker een afslag naast ons bedrijf. Ook zijn er voldoende parkeervoorzieningen. Het gebied is nog behoorlijk in ontwikkeling en de bedrijvigheid is redelijk groot. Daar pikken we graag een graantje van mee.”

De aanwezigheid van twee andere kantoormeubelbedrijven maakt de aantrekkingskracht van de nieuwe plek compleet. Volgens Mönch is dat echter puur toeval. “Toen wij hier voor het eerst kwamen kijken waren zij er nog niet, maar later opeens wel. Alhoewel nog niet zeker is hoe het contact zich gaat ontwikkelen, is het onze wens om eventueel samen te werken. Als een klant dan snel een bepaalde levering bestelt, die niet in voorraad is, kunnen we bij elkaar aan kloppen. Op deze manier kunnen we de klanten te allen tijde op hun wenken bedienen.”

De klantenservice van Mönch Kantoorefficiency zal -net als nu- uit verschillende onderdelen bestaan. De bezorgdienst levert binnen 24 uur kleine bestellingen af zoals een cartridge of printpapier. De afdeling Buitendienst zal zich richten op het afleggen van klantenbezoeken in de buurt. De klant kan daarnaast gebruik maken van de technische dienst. Op deze afdeling kan hij terecht voor reparaties en voor het installeren van kantoorapparatuur. Deze service geldt ook voor  kantoorapparatuur die elders gekocht is.

Alle kantoormeubelen van Mönch Kantoorefficiency voldoen vanzelfsprekend aan de Arbo-eisen en NEN-normen. “Iedereen heeft een andere houding en moet daarom een stoel op maat krijgen”, legt Suze Mönnich uit. “De zitting moet bijvoorbeeld een bepaalde hoogte hebben en de armleuningen moeten verstelbaar zijn. Ook moet de stoel een kantelmechansime hebben. In ons advies houden we daarom zoveel mogelijk rekening met de eisen van elke klant. Indien gewenst kunnen bureaustoelen zelfs een week op proef komen. Dankzij ons ruime aanbod komt het nu al bijna niet voor dat een klant geen passende stoel kan vinden. Vanuit ons nieuwe onderkomen zullen wij straks nog beter aan zijn wensen tegemoet kunnen komen.”

Mönch Kantoorefficiency
Poortland 43/ hoek abberdaan
1046 BD
Amsterdam Sloterdijk III
Telefoon 020-613 21 48
Fax 020-613 09 69
e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.monch.nl

door Jessica de Jong

Copyright © 2017 Jessica de Jong | Alle rechten voorbehouden | Webdesign