GGM Glastechniek
donderdag 08 februari 2007
GGM staat voor kwaliteit in milieuvriendelijke glas- en gevelreiniging
‘Wij komen altijd onze afspraken na’
De buitenwereld gaat meestal af op de eerste indruk. Een kantoorgebouw kan daarom maar beter een goede uitstraling hebben. Voor een grondige opknapbeurt kunnen bedrijven zich wenden tot GGM Glas-, Gevel- en Milieutechniek. “Of het nu gaat om het verwijderen van scheuren in de gevel, brand en roetschade of graffity, wij voeren alle opdrachten snel, vakkundig en met oog voor detail uit.”
Van het ontkalken van de ramen en kozijnen tot het verwijderen van kleurrijke graffity. Van het reinigen van aluminium tot het coaten van gevels. Voor alle werkzaamheden op het gebied van gevelrenovatie, vocht- en milieutechniek zijn bedrijven aan het goede adres bij GGM Glas-, Gevel- en Milieutechniek. GGM verricht al vele jaren vakkundig gevelonderhoud en traditionele glasbewassing met efficiency en precisie. Het hoofdkantoor is gelegen aan de Kuiperbergweg 14 in het bedrijvenpark van Amsterdam Zuidoost.
GGM kwam zeven jaar geleden voort uit het bijna dertig jaar oude bedrijf voor schoonmaak- en bedrijfsdiensten van directeur Hans Buné. Tegelijk met GGM richtte hij ook Kubus Onderhouds & Montagetechnieken op. “Onze kracht ligt verborgen in de drie-eenheid van het bedrijf, vertelt Buné. “De drie bedrijven zijn weliswaar zelfstandig, maar werken ook samen. Het voordeel van deze opzet is dat klanten zich met al hun wensen over onderhoud of inrichting kunnen richten tot één aanspreekpunt. Of het nu gaat om het verwijderen van barsten in de gevel, het verplaatsen van een wand of de schoonmaak van een werkplek, wij voeren alle opdrachten snel en met oog voor detail uit.”
Algenplaag
Bij gevelreiniging deinst GGM nergens voor terug. Het bedrijf bindt de strijd aan met elke vorm van vervuiling. “We zijn momenteel bezig met het schoonmaken van een nieuwe stadswijk in Heerhugowaard, vertelt bedrijfsleider Gevelreiniging, Rob van Zuylen. “De wijk is getroffen door een algenplaag, waardoor de huizen een groene waas krijgen. Door de gevels te conserveren, kunnen we voorkomen dat de aanslag terugkomt. Verder behandelen we panden steeds vaker met B-WAX, een nieuw biologisch afbreekbaar coatingsysteem tegen graffity. Bij het afspuiten met warm water zijn nare leuzen zeer eenvoudig te verwijderen. De beschermlaag smelt en tegelijkertijd onthecht de graffity van de ondergrond.” De gevels kunnen tachtig tot vijfduizend vierkante meter breed zijn.
De hoogte van de gebouwen bij de glasbewassing vormt ook geen belemmering. “GGM beschikt over een eigen hoogwerker,” zegt Buné. “Een tweede hoogwerker van 18 meter is nog in bestelling. Op deze manier bereiden we ons tijdig voor op de nieuwe wetgeving. Glazenwassers mogen nu nog ladders gebruiken van 12,5 meter. Binnen enkele maanden is deze hoogtemaat echter verboden vanuit veiligheidsoogpunt. Hun ladders mogen nadien maximaal tien meter hoog zijn. Met hoogwerkers kunnen wij te allen tijde aan de wensen van onze klanten blijven voldoen.”
Milieuvriendelijk
Bij de uitvoering van de werkzaamheden draagt GGM begrippen als kwaliteit, flexibiliteit en betrouwbaarheid hoog in het vaandel. GGM beschikt over een team van twintig hard werkende medewerkers die voor verschillende klussen inzetbaar zijn. Buné: “Ze zijn goed opgeleid of hebben het vak in de praktijk geleerd. Ze weten met welke materialen en machines ze werken.
Een milieuvriendelijke aanpak is daarbij altijd het uitgangspunt. Het afval lozen we in speciaal daarvoor bestemde depots.”
Ook de klantvriendelijkheid verliest GGM niet uit het oog. Van Zuylen: “Haastklussen kunnen bij ons rekenen op voorrang. Een 24-uurs service voor graffity verwijdering kan de klant op zijn wenken bedienen. Bij het uitbrengen van offertes staat transparantie voorop. Uit foto’s van de panden is duidelijk waaruit het onderhoud bestaat. Afspraken staan bovendien altijd zwart op wit. Als een klant een contract afsluit krijgt hij er een garantiecertificaat bij. Als er iets niet goed is dan zullen wij dat oplossen.” GGM beschikt over het VISO 9002 certificaat en VCA. Buné: “Hieruit blijkt dat GGM gedegen vakwerk aflevert en beschikt over een moderne en deskundige bedrijfsvoering. We komen altijd onze afspraken na en leveren het werk op tijd op.”
Veel bedrijven hebben de kwalitatief hoogwaardige diensten van GGM inmiddels ontdekt. Het onderhoudsbedrijf kan putten uit een gerenommeerd en trouw klantenbestand. Tot de afnemers horen grote beheermaatschappijen en veel woningbouwverenigingen. Ook vastgoedbeheerders en makelaars als Boer Hartog Hoofd, DBC-vastgoed, Jacobus Recourt en Amvest/Rodamco maken deel uit van de klantenkring. Buné: “We werken al vele jaren met bestaande relaties. De ervaring leert dat als een bedrijf met ons in zee gaat, het tot in de lengte van jaren een tevreden klant blijft.”
door Jessica de Jong