Skip to main content

Advertorial

Gestaalde perfectie bij Mitsubishi

donderdag 08 februari 2007

‘MITSUBISHI IS DE GESTAALDE PERFECTIE VOOR BEDRIJVEN’

Mitsubishi-dealer AutoCenter Zuidoost gaat zich richten op de zakelijke markt. Om bedrijven straks op hun wenken te bedienen zijn de voorbereidingen reeds in volle gang. Directeur Rob Vlasveld over het bedrijfseconomisch rendement van zijn Japanse auto’s.

Mitsubishi-dealer AutoCenter Zuidoost is er sinds kort ook voor bedrijven. ‘Onze organisatie gaat of liever gezegd moét zich richten op de zakelijke markt,’ benadrukt directeur Rob Vlasveld tijdens een geanimeerd gesprek in zijn kantoor aan de Kuipersweg. ‘Er zijn veel bedrijven gevestigd in dit gebied of gaan dat nog doen. De gemiddelde verkooppotentie is twee keer zo groot als in de rest van Nederland. Dat rechtvaardigt een aantal maatregelen die toegespitst zijn op de zakelijke markt.’

Om de zakelijke Mitsubishi-rijder straks op zijn wenken te bedienen, is begin mei een nieuwe accountmanager fleetsales en leasing aangesteld bij het autobedrijf. Hij neemt de plaats in van Mike Hogenboom, die eerder dezelfde functie bekleedde. ‘Hans Touw heeft in de afgelopen vijftien jaar bij verschillende Leasemaatschappijen gewerkt in deze regio,’ vertelt Vlasveld over de kersverse medewerker. ‘Hij is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij bedrijven en onderhoudt goede contacten. Voor de zakelijke automobilist is het bovendien prettig om een vast aanspreekpunt te hebben.’ Op dit moment is Hans bezig met het benaderen van bedrijven met wie al een relatie bestaat. Daarna zijn potentiële zakelijke klanten aan de beurt. Zij kunnen onder meer kennis maken met Autocenter Zuidoost tijdens een bezoek aan Nedcar of het autocircuit in Zandvoort. Voor de liefhebbers bestaat zelfs de mogelijkheid om een kijkje te nemen in de Mitsubishi autofabriek.

Mitsubishi heeft zeer aantrekkelijke produkten voor de zakelijke automobilist. Mooie voorbeelden van personenauto’s zijn de Carisma, de Space Star en de Galant. De nieuwe Pajero is de meest verkochte terreinwagen ter wereld. Betrouwbare bestelwagens met een goede dieselmotor zijn de L300 en de L400. Vlasveld: ‘De kwaliteit van onze produkten staat niet ter discussie. Volgens een bekende slogan uit automobielland staat Mitsubishi immers voor de gestaalde perfectie. Daar komt bij dat Mitsubishi er als eerste in geslaagd is om de revolutionaire techniek van directe benzine-inspuiting toe te passen op benzinemotoren. Bijna alle modellen zijn voorzien van een GDI benzinemotor die zuiniger én krachtiger rijdt. Deze wagens zijn daarom bedrijfseconomisch een verantwoorde keuze.’

Kopers van een nieuwe Mitsubishi weten zich de eerste drie jaar of 100.000 kilometer verzekerd van vervoer dankzij het nieuwe Mobiliteitsplan van AutoCenter Zuidoost. Personenauto’s en bedrijfswagens zijn gedurende drie jaar volledig verzekerd tegen schade aan de motor, elektronica, aandrijflijn en lak. Bij pech onderweg in Nederland en in een groot aantal Europese landen, transporteert een sleepdienst de auto naar de dichtstbijzijnde Mitsubishi-dealer. Hotelkosten en repatriëring van het voertuig worden eveneens vergoed. Bij mechanische of elektronische schade krijgt de zakelijke automobilist een vervangende auto, indien reparatie langer duurt dan 48 uur. ‘Deze uitgebreide service is bijzonder voordelig voor bedrijven die leasecontracten sluiten.’

AutoCenter Zuidoost is één van de modernste Mitsubishi-dealerbedrijven van Nederland. Het is tevens de eerste dealer die volledig eigendom is van importeur Mitsubishi Motor Sales Nederland. Om de service over de hele linie te verbeteren is het pand onlangs in een nieuw jasje gestoken. Er zijn ruim voldoende parkeerplaatsen en dankzij de verlengde openingstijden is haastige spoed overbodig. Ook is er een speciale haal- en brengservice. Binnen kan de klant op zijn gemak een kijkje nemen in de moderne showroom of een kopje koffie drinken in de speciaal daarvoor ingerichte huiskamer. Wie in afwachting van een reparatie gewoon wil doorwerken kan gebruik maken van een kantoorkamer. Vlasveld: ‘Als vertegenwoordiger van het moederbedrijf zijn we verplicht om de kwaliteits-lat zo hoog mogelijk te leggen. Door een goede relatie te onderhouden met de klant, kan de importeur beter inspelen op de marktontwikkelingen.’