Nieuwe servicevestiging Volvo
donderdag 08 februari 2007
VOLVO FURNESSCAR KOMT NAAR U TOE
nieuw servicepunt in West verkleint afstand voor Volvorijders
Een band laten verwisselen, een servicebeurt laten verrichten of het oliepeil laten bijvullen: de gelukkige bezitter van een.Volvo is niet langer aangewezen op de huisdealer in Amsterdam Zuidoost. Hij kan voor reparaties en onderhoudsklussen voortaan ook terecht in de nieuwe servicevestiging aan de Contactweg 22 in Amsterdam West.
Volvo Furnesscar verlegt zijn grenzen. Het autobedrijf aan de Kollenbergweg in Amsterdam Zuidoost heeft begin september een nieuwe servicevestiging geopend in West. De dealer is gelegen in het bedrijvenpark aan de Contactweg 22. Met het nieuwe onderkomen wil Volvo Furnesscar nog beter tegemoet komen aan de wensen van de klant. Doel is om extra service te bieden op het gebied van reparaties en onderhoud. Volvorijders kunnen dankzij de uitbreiding voortaan zowel terecht in Amsterdam Zuidoost als in West.
“Wij hebben gemerkt dat klanten behoefte hebben aan service in de buurt,” zegt Directeur Jaap Leurink van Volvo Furnesscar in Amsterdam Zuidoost. De autodealer heeft bijna veertig jaar ervaring in de autobranche en werkt sinds 1985 bij Volvo. “Ons bedrijf in Zuidoost biedt vele mogelijkheden, maar voor de zakelijke klant kost het altijd weer tijd en moeite om aan zijn Volvo onderhoud en reparaties te laten uitvoeren. Een zakenman die veel onderweg is hoeft nu niet meer in de file te staan, maar kan vlakbij zijn bedrijf even langs het nieuwe servicepunt. In West zijn veel bedrijven gevestigd die klant zijn bij Volvo Furnesscar.”
Kwaliteit en inzet
De nieuwe servicevestiging is kleiner dan de vestiging in Zuidoost, maar aan de kwaliteit en de inzet zal het zeker niet liggen, vertelt Leurink. Het nieuwe pand is ongeveer vierhonderd vierkante meter en is uitsluitend ingericht voor service. Er is geen showroom met nieuwe of gebruikte auto’s, maar alleen een receptie, een werkplaats en een magazijn. Ook is er een ruime parkeerruimte. De bereikbaarheid van de nieuwe servicevestiging is uitstekend. Het servicepunt ligt vlakbij de A10 en leidt via de Transformatorweg naar het centrum van Amsterdam.
Het team bestaat binnenkort uit acht medewerkers; een werkplaatschef, een receptionist en vijf monteurs. De medewerkers werken nauw samen met de vestiging in Zuidoost en staan garant voor een optimale kwaliteit. Leurink: “De nieuwe werkplaatschef, Bart Kip, heeft meer dan 25 jaar technische ervaring bij Vovo. Hij is een volbloed monteur bij wie benzine door de aderen stroomt. Ook Bert Casteleijn is een ervaren medewerker, die de receptie en het magazijn beheert. Samen met een aantal ervaren monteurs vormen zij het team dat de klant dagelijks ten dienst staat.”
Presales
De bezoeker van het nieuwe servicepunt kan rekenen op een goede ontvangst. “Een klant moet zowel vooraf als achteraf een goed gevoel hebben over het bedrijf,” zegt Leurink. “Als hij een auto koopt en niet tevreden is over de service zal hij die auto niet meer kopen of naar een andere dealer gaan. Het is daarom van groot belang om van het begin tot het eind te streven naar een optimale klantvriendelijkheid. In vaktermen gebruiken we hiervoor alleen de term ‘after sales’, maar ik zou daar liever ook de term ‘presales’ aan toevoegen. Een klant die bij ons binnenstapt, wil niet meer weg.”
De dienstverlening vanuit de nieuwe vestiging is divers. Neem bijvoorbeeld het gratis servicepakket Volvo Assistance. Alle Volvo’s tot en met tien jaar hebben recht op hulp bij pech onderweg, bij startproblemen of een lekke band. Ook krijgen ze hulp bij een lege brandstoftank, bij verkeerd getankte brandstof of bij verlies van autosleutels. Klanten krijgen bovendien een vervangende auto als de auto niet dezelfde dag is te repareren en uitgebreide hulp in het buitenland. Ook kan de klant gebruik maken van een speciale haal-en brengservice en een verzekering of financiële regeling afsluiten bij Volvo. Leurink: “Het voordeel is dat de automobilist niet voor elk wissewasje is aangewezen op verschillende bedrijven, maar direct over alle diensten beschikt.”
[Apart Kader:] Volvo verblijft ook in Zuidoost
Zakelijke klanten blijven welkom in Zuidoost, waar Volvo Furnesscar al sinds 1981 gevestigd is. Vanuit het moderne en goed geoutilleerd grote pand langs de A2, verricht het bedrijf al vele jaren alle activiteiten die thuis horen in een allround autobedrijf. In de showroom van 2500 vierkante meter staan zowel alle nieuwe als gebruikte modellen. In de werkplaats zijn 22 monteurs actief die dagelijks ten dienste staan van de klanten. Zij beschikken over een magazijn waar alle onderdelen en accessoires op voorraad liggen. Bij de receptie kan de klant terecht met al zijn zaken over service en eventuele schade-afhandeling.
Leurink: “Volvo is een merk dat staat voor degelijkheid, veiligheid en verfijning. Het is knap dat het Volvo-merk in een paar jaar tijd een metamorfose heeft ondergaan naar een sportieve, gestileerde, stijlvolle auto. Tot de nieuwste modellen hoort bijvoorbeeld de XC96, een nieuwe auto met een geavanceerde uitstraling. Dit type is een schot in de roos. Het model is nog niet op de markt, maar er zijn al meer dan 1000 exemplaren verkocht in Nederland. De auto is vooral in trek bij jonge mensen die het helemaal gemaakt hebben.”